Vanliga frågor (FAQ)

Läs om dom vanligaste frågorna vi får till vår kundtjänst.  

1. Hur snabbt levereras mina varor?

Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt! Lagerförda varor levereras inom 2-5 dagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 1-4 veckor. Det framgår på alla produkter hur snabbt du kan få din leverans. Vi kontaktar alltid alla personer som beställt en beställningsvara med ett exakt leveransbesked.

Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen.

2. Vart levereras mitt paket?

Beställningar levereras med Postpaket / DB Schenker / DHL. Det innebär att godset anländer till serviceställena. Det är till exempel en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort.

När godset ankommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.

3. Vad kostar frakten?

Fraktavgiften är 125 kr. När du ska checka ut din beställning så visas fraktavgiften på beställningen.

4. Hur betalar man?

Vi erbjuder flera smidiga betalningsalternativ. Allt för att det ska vara enkelt att handla hos oss!

3D Secure via BankID – Verified by VISA och MasterCard SecureCode.
När du betalar med ditt bankkort eller kreditkort kommer du få signera ditt köp med din säkerhetsdosa och bankkort, Mobildosan eller med Mobilit BankID som blev möjligt i juni 2017. Visa och MasterCard SecureCode är det säkraste sättet att betala med ditt bank- eller kreditkort i webbutiker.

Postförskott – Betala när du hämtar ditt paket.
Betala dina produkter samtidigt som du hämtar ut ditt paket på Postens serviceställe. En postförskottsavgift på 50 kronor tillkommer.

Banköverföring – Smidigt, enkelt och säkert.
Betala säkert från ditt bankkonto ! Inga extra avgifter tillkommer vid banköverföring.

Swish – Snabbaste, smidigaste och säkert.
Betala direkt till vårt Swish telefonnummer. Inga extra avgifter tillkommer vid Swishbetalning

Betala via PayPal
PayPal är en betalningstjänst som ägs av eBay. PayPal har mer än 100 miljoner användare världen över. Hundratusentals företag använder sig av tjänsten som är öppen både för privatpersoner och för företag. Att betala via PayPal går enkelt och snabbt. Betalning sker med ett par knapptryckningar och pengar överförs omgående till vårt PayPal konto. Du som köpare betalar inga avgifter.

5. Har ni alla varor på lager?

Du kan vid varje produkt se lager statusen. Du är naturligtvis välkommen att kontakta oss om du vill ha ett närmare besked om leveranstid.

6. Hur vet jag att min beställning kommit fram till svmx.se ?

När du genomfört din beställning får du en orderbekräftelse skickat till den e-postadress du angav vid beställning. Du får även ett meddelande till din e-postadress när ditt paket är skickat. I meddelandet finns ditt spårningsnummer (kolli-id).

7. Jag har inte fått någon avi?

När du handlar hos oss på SVMX får du avin som ett sms till mobilen i stället för den traditionella pappersavin. Detta gör att ditt paket kommer fram en dag tidigare!

Så här fungerar sms-avisering: – Skriv in ditt mobiltelefonnummer när du skriver in dina personuppgifter. – Ett sms skickas samma dag då paketet ankommer till servicestället. – Glöm inte att du måste legitimera dig då paketet skall hämtas.

8. Jag vill byta eller lämna tillbaka en vara. Hur gör jag då?

Produkter: Du betalar för returfrakten. Vi skickar den nya varan kostnadsfritt till dig.

JAG VILL LÄMNA TILLBAKA EN VARA
Kom ihåg att se till att den varan du skickar tillbaka är ompaketerad med alla tillbehör och inte är skadad. Vi eventuella skador faktureras du. Du står själv för frakten tillbaka.

Returer och byten levereras till:

SVMX
Skolgatan 14
362 51 Väckelsång

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.

PENGAR TILLBAKA?
Ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer. Pengarna återbetalas till kontot du angivit.

9. Kan jag avbeställa?

Vill du avbeställa så vill vi att du ringer vår kundtjänst på 070-754 39 93.

Om dina produkter redan är skickade så går det inte att avbeställa.

10. Min produkt var skadad när jag fick den. Vad gör jag nu?

När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt servicestället alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Vi besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har vi konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

11. Jag fick fel produkt. Vad gör jag nu?

Vi besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har vi konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

Om du fått den produkt du beställt men upptäcker att den inte passar, kontakta oss gärna på 070-754 39 93 eller info@svmx.se så kan vi diskutera hur vi enklast ser till att du får en produkt som passar.

Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

12. Vad händer om mitt paket går sönder eller försvinner under transporten?

Alla paket som vi skickar är spårbara och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

13. Vad händer om jag inte löser ut ett paket jag beställt?

Om du inte vill ha ett paket du beställt ska du lösa ut paketet och skicka det direkt i retur. Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.

14. Vad händer om min produkt blir försenad?

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller SMS. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

15. Hur fungerar mitt konto och vad kan jag göra där?

På mitt konto kan du se/göra följande saker:

Ordrar
Du kan se alla dina ordrar du har gjort hos oss. Du har möjlighet att se vilken status din order har, om den bearbetas, packas eller har skickats. Du kan även ladda ner dina ordrar i PDF format för egna referenser.

Adresser
Här hanterar du din faktureringsadress och leveransadress. Har du bytt telefonnummer eller adress så kan du gå in och ändra det.

Betalsätt
Lägg till och spara dina betalsätt under denna fliken. Nästa gång du gör en order hos oss kommer dina uppgifter vara ifyllda automatiskt i varukorgen.

Kontouppgifter
Ändra dina kontouppgifter här. Du kan ändra namn, efternamn, e-postadress och lösenord.

Favoriter
När du är inloggad hos oss så sparas dina produkter som du har markerat som favorit. Under favoriter kan du sedan se alla produkter du har lagt till. Du har också möjlighet att dela din lista med dina vänner.