VANLIGA FRÅGOR

1. Hur snabbt levereras mina varor?

Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt! Lagerförda varor levereras normalt inom 2-4 dagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 1-2 veckor. Det framgår på alla produkter hur snabbt du kan få din leverans. Vi kontaktar alltid alla personer som beställt en beställningsvara med ett exakt leveransbesked.

Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen.

2. Vart levereras mitt paket?

Beställningar levereras med Postpaket, DHL eller DB Schenker. Det innebär att godset anländer till serviceställena. Det är till exempel en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort.

När godset ankommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobilnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.

3. Vad kostar frakten?

Fraktavgiften är 99 kr. Vi erbjuder fri frakt när du handlar för 1000 kr eller mer.

4. Hur betalar man?

I kassan kan du välja mellan betalsätten PayPal, delbetalning, kortbetalning eller betala senare med faktura.
Alla betalningsätt hanteras av Hips.

3D Secure via BankID – Verified by VISA och MasterCard SecureCode
När du betalar med ditt bankkort eller kreditkort kommer du få signera ditt köp med din säkerhetsdosa och bankkort, Mobildosan eller med Mobilit BankID som blev möjligt i juni 2017. Visa och MasterCard SecureCode är det säkraste sättet att betala med ditt bank- eller kreditkort i webbutiker.

Faktura via Hips

Betala via PayPal
PayPal är en betalningstjänst som ägs av eBay. PayPal har mer än 100 miljoner användare världen över. Hundratusentals företag använder sig av tjänsten som är öppen både för privatpersoner och för företag. Att betala via PayPal går enkelt och snabbt. Betalning sker med ett par knapptryckningar och pengar överförs omgående till vårt PayPal konto. Du som köpare betalar inga avgifter.

5. Har ni alla varor på lager?

Du kan vid varje produkt se lager statusen. Du är naturligtvis välkommen att kontakta oss om du vill ha ett närmare besked om leveranstid.

6. Hur vet jag att min beställning kommit fram till er ?

När du genomfört din beställning får du en orderbekräftelse skickat till den e-postadress du angav vid beställning. Du får även ett meddelande till din e-postadress när ditt paket är skickat. I meddelandet finns ditt spårningsnummer (kolli-id).

7. Jag har inte fått någon avi?

När du handlar hos oss på SVMX får du avin som ett sms till mobilen i stället för den traditionella pappersavin. Detta gör att ditt paket kommer fram en dag tidigare!

Så här fungerar sms-avisering: – Skriv in ditt mobilnummer när du skriver in dina personuppgifter. – Ett sms skickas samma dag då paketet ankommer till servicestället.

Glöm inte att du måste legitimera dig då paketet skall hämtas.

8. Jag vill byta eller lämna tillbaka en vara. Hur gör jag då?

1. Kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär, mail eller på telefon och anmäl din retur. Du får sedan en förbetald fraktsedel som du använder för att returnera dina produkter. Du kan som alternativ fylla i Konsumentverkets standardformulär för att utöva din ångerrätt. Standardformuläret kan du ladda ner här. Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.

2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.

3. Returnera varan till SVMX med hjälp av den returfraktsedel ni fått skickad till er.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Vi tar 99 kr i returfrakt. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit och registrerat din retur på vårt lager.

Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett anledning för returen.

9. Kan jag avbeställa?

Vill du avbeställa så vill vi att du ringer vår kundtjänst på 013-13 73 33. Du kan läsa igenom köpvillkoren för mer detaljerad information

10. Min produkt var skadad när jag fick den. Vad gör jag nu?

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör det anmälas omgående till SVMX’s support. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid ta ett kort och spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligast till SVMX.
Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att konstnadsfritt avhjälpa felet.

11. Jag fick fel produkt. Vad gör jag nu?

Vi besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har vi konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

Om du fått den produkt du beställt men upptäcker att den inte passar, kontakta oss gärna på 013-13 73 33 eller info@svmx.se så kan vi diskutera hur vi enklast ser till att du får en produkt som passar.

Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

12. Vad händer om mitt paket går sönder eller försvinner under transporten?

Alla paket som vi skickar är spårbara och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

13. Vad händer om jag inte löser ut ett paket jag beställt?

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

14. Vad händer om min produkt blir försenad?

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.